Flagstangs-evaluering

Evalueringsmetode

Oprettet af: Louise Lennon
Alder: Mikrobe, Mikro, Mini, Junior, Trop, Senior, Leder
Aktivitetstype: Evaluering og refleksion
Varighed: <15 minutter

Vejledning

Slut af med at spørge spejderne, hvad de synes om mødet/forløbet. Stil 3 spørgsmål, som du gerne vil høre spejdernes mening om. Bed for hvert spørgsmål spejderne om at stille sig på en skala fx. mellem hytten og flagstangen, hvor hytten er negativ og flagstangen er positiv. Udspørg nogle af spejderne om, hvorfor de har valgt at stå, hvor de står.

 

Alternativt kan man lægge et tov ud på jorden i en hestesko. Som før er den ene ende godt og den anden ende skidt, men nu kan spejderne bedre se, hvordan alle har fordelt sig, og de kan nemmere få øjenkontakt og deltage i en samtale om, hvorfor de står, som de står.

Materialer

Et stykke tov

  • Hvilke spørgsmål skal du stille for at hjælpe spejderens refleksion på vej?

  • Hvad tror I var jeres leders formål med denne aktivitet?

Kommentarer

Rapportér fejl

Evt. et screenshot af fejlen