Gambler-løb

Du skal gamble om hvordan løbet skal udvikle sig.

Alder: Trop, Senior
Aktivitetstype: Klar dig selv, Samarbejdsøvelser
Varighed: 120+ minutter

Vejledning

I tager hen til bussen og tager den første bus der kommer, og spørger bus chauføren, hvar langt I kan komme for de penge, I har i bunken.

Når I stiger af bussen, går I hen til det første supermarked, I finder. Så skal I slå plat eller krone om, hvad I skal købe, indtil I har brugt alle pengene i bunken.

Når I så kommer ud af supermarkedet, skal I slå plat eller krone om, hvilken vej I skal gå. I skal slå plat eller krone, hver gang I kommer til et kryds. Det gør I, indtil I finder et sted at sove.

Dagen efter slår I plat eller krone om, hvilken vej I skal gå, indtil I finder et supermarked, hvor I slår plat eller krone om, hvad I skal købe til morgenmad og frokost.

I fortsætter med plat eller krone princippet, til I ikke gider mere.

Så skal I ringe til én, som vil hente jer.

PS. Det er sjovest uden ledere.

Materialer

I rygsækken: Et trangia-sæt, en presenning, skiftetøj, toilettaske, spisegrej, en mønt, sovepose og liggeunderlag.

I skal også have 250 kr med delt op i 3 bunker (50 kr til bussen, 100 kr til mad lørdag og 100 kr til mad søndag.
Buspenge kan evt. udskiftes til klippekort eller .....

  • Hvordan har aktiviteten udfordret spejderne?

  • Hvad fungerede godt?

Kommentarer

Rapportér fejl

Evt. et screenshot af fejlen