Mærket

Se om spejderne kan gætte hvilke karaktertræk de er blevet mærket med.

Oprettet af: Pernille Pedersen
Alder: Trop, Senior, Leder
Aktivitetstype: Samarbejdsøvelser, Kommunikation, Drama og Musik
Varighed: 30-60 minutter

Vejledning

Skriv en egenskab på hver mærkat (f.eks. doven, energisk, klog, dum, klodset, vittig, dominerende osv) Bestem en opgave for gruppen (f.eks. planlæg et sammenskudsgilde, design en plakat, rejs et telt)

 

Instruktion: I får nu en egenskab i panden, I ved ikke selv hvad det er. Sammen skal I nu løse opgaven, og I skal behandle hinanden efter det, der står i panden. I må selvfølgelig godt tale sammen, men I må ikke bruge ordene på mærkaterne.

 

Tips: Undgå at give deltagerne et af deres faktiske karakteristika. Vær opmærksom på at spillet kan frembringe stærke følelser.

 

Evaluering: Kan man gætte sit karakteristikum? Var der nogen der begyndte at agere efter skriften i panden? Oplevede I nogle overraskende reaktioner hos andre – eller hos jer selv? Bruger vi at sætte usynlige mærkater på hinanden?

Materialer

Mærkater
Materialer til den opgave der skal udføres

  • Hvordan var din rolle som leder i aktiviteten?
  • Hvad har du lært om spejderne?

  • Hvordan har aktiviteten udfordret dig?
  • Alle spejdere er forskellige. Tal om hvad I hver især er gode til og tænk over om I udnyttede denne viden under aktiviteten

Kommentarer

Rapportér fejl

Evt. et screenshot af fejlen