Spejderloven

Arbejd med spejderloven og lær den bedre at kende.

Oprettet af: Pernille Pedersen
Alder: Mikrobe, Mikro, Mini, Junior, Trop, Senior, Leder
Aktivitetstype: Kommunikation, Drama og Musik, Kultur og samfund
Varighed: 60-90 minutter

Vejledning

Fordel punkterne fra spejderloven så hver patrulje har et hver.

 

lad fx patruljerne selv vælge hvilken sætning de vil arbejde med eller lad patruljerne trække en seddel hvorpå en sætning står.

 

Grupperne har fx 1 time til, at arbejde med deres sætning. De skal forberede 5 min oplæg for de øvrige grupper.

 

Eks. på hvordan spejderne kan arbejde med sætningerne:

  • tegne
  • klippe-klister fra reklamer m.m.
  • skrive et eventyr mak. 5 min langt
  • skrive et digt
  • skuespil
  • 10 eksempler på hvordan man selv kan overholde spejderloven

Materialer

A3 papir
Farver
Blyanter
Sakse
Reklamer

  • Hvordan var din rolle som leder i aktiviteten?
  • Hvad har du lært om spejderne?

  • Tog patruljen ansvar for aktiviteten? Både før (forberedelse), under (afvikling) og efter (oprydning)?
  • Alle spejdere er forskellige. Tal om hvad I hver især er gode til og tænk over om I udnyttede denne viden under aktiviteten

Kommentarer

Rapportér fejl

Evt. et screenshot af fejlen