Escape room

Escape room er en sjov og anderledes måde at løse koder på. Det træner desuden spejdernes samarbejdsevne.

Oprettet af: Maria Adelheid
Alder: Junior, Trop, Senior, Leder
Aktivitetstype: Samarbejdsøvelser, Kommunikation, Leg
Varighed: 60-90 minutter

Vejledning

Lederen kan enten vælge selv at lave et Escape room, som spejderne så kan prøve af på et møde. Det kan også benyttes som natløb for tropsspejdere, som historien lægger op til.

 

Følg opgavebeskrivelsen, så er det nemt at lave sit eget escape room eller et sjovt natløb.
- Man kan altid tilføje ekstra Escape room opgaver, for at øge varigheden.
- Lade lyset været tændt i rummet, hvis det er for svært/skræmmende kun at have stearinlys.

Læs historien højt og sæt spejderne i gang. Tilføj evt. en tidsgrænse for, hvor lang tid de må bruge på at komme ud.

 

Man kan også bruge opgavebeskrivelsen til at lade spejderne bygge deres eget escape room, som de øvrige patruljer så kan teste. Fordi de vælger forskellige ekstra rekvisitter, kan de sagtens benytte samme historieramme.

 

Download hele beskrivelsen her:

https://www.dropbox.com/s/lp29lep4vhe4gz8/Escape%20room%20DIY.pdf?dl=0

Materialer

Materialer pr. patrulje:

- to stearinlys
- et knobtov
- en bog
- et kompas

- en nøgle
- tændstikker
- en kodeoversigt

  • Hvordan har aktiviteten udfordret spejderne?
  • Hvordan var din rolle som leder i aktiviteten?
  • Hvilken rolle havde patruljens PL og PA under aktiviteten?

  • Hvad har du lært af denne aktivitet?
  • Hvis du skulle lave aktiviteten igen, er der så noget du ville gøre anderledes?
  • Var hele patruljen aktiv under aktiviteten? Hvis ikke: Hvad var så årsagen og hvordan kunne det gøres endnu bedre?

Kommentarer

Rapportér fejl

Evt. et screenshot af fejlen